Poljubac za dobro jutro


Decu ljubimo za laku noć, za dobro jutro… I to jeste u redu, svi to rade… Ali kad odraslu decu, punoletnu ljubi majka za dobro jutro, dok još spavaju, nešto nije u redu… Sa mnom nešto nije bilo u redu, ali kome da pričam… Pozitivno, pozitivno, pozitivno, trudila sam se da razmišljam pozitivno, ali kad te nešto stisne – stislo te… Kome da kažem šta mi je kad svi kucaju u drvo i kažu: „Hvala Bogu sad je sve u redu.“,  a ja nisam bila u redu…

Starije dete mi je bilo bolesno. Toliko se zakomplikovala upala pluća, pogrešno lečena, do teške sepse, pneumotoraksa, hidrotoraksa, po 2l tečnosti su mu izvadili iz plućnih krila, da je jedva preživeo. To kažem, jer su mi tako rekli, ja tada uopšte nisam razmišljala da može da bude drugačije i ne mogu da razmišljam da je moglo da bude drugačije. Bila sam pored njega sve vreme… Nisam se plašila niti mislila na najgore. Posle operacije i četrdeset dva dana u bolnici, vratili smo se kući i tada me je stigao strah.

Skoro dve godine ja sam oba deteta ljubila za dobro jutro (uvek sam se tako vadila, ako se probude) čim ustanem. Nekada sam se i u toku noći budila da to uradim. A kako? Uđem u jednu sobu, pa onda stojim pored vrata, posmatram da li se pokrivač diže.  Priđem krevetu, opet gledam, osluškujem da čujem disanje, a nekada dišu nečujno pa mi se oduzmu noge, kao pokrivam ga, čekajući da se pomeri, onda bojažljivo rukom mu dodirnem obraz, da proverim da li je topao i kad vidim da je sve u redu, odahnem i poljubim za dobro jutro (ako se probude tako kažem). Onda idem u drugu sobu i ispočetka… da poljubim drugo dete… Iz stana nisam izlazila, dok ne proverim da li mrdaju, ne smem ni da napišem zašto sam to radila i šta sam proveravala… Užas, noćna mora svakog jutra.

Čim sada mogu da pišem o tome, znači da me je prošlo i da sam prevazišla  strah. Sada ujutru odem na posao, a ne ulazim u njihove  sobe…

Ne povratilo se…

19 thoughts on “Poljubac za dobro jutro

  1. I danas to radim. I kod svog maloletnog i svog punoletnog deteta. Prislonim glavu na njihove grudi, da čujem da li dišu – znaš taj trenutak, kada tako mirno spavaju, da ti se tog momenta aktiviraju sve antene.

    Ja sam luda.

  2. Pamtim reci svoje majke, ono njeno „Kad postanes majka shvatices„ o, da, sad je i te kako razumem. Samo zelimo da nasim labudicima ispod nasih krila bude dobro, udobno i sigurno. Ne povratilo se.

  3. Drmao me je jos jednom strah dok sam ovo citala, prevazisla sam i ja taj strah, taj ogromni, ogromni, jezivi strah… sada je cini mi se ostao onako u normalnoj porciji…
    Majke!
    Cestitam i tebi i sebi i svima koji su nesto slicno pobedili.

  4. Crno ili belo,ovde sam te pronasla,kao da si opisala moju pricu sa malko izmenjenim delovima ali vrlo slicnu,cak i po broju dana provedenim u bolnici…Sve su lude majke iste 🙂 Neponovilo se ….

  5. Povratni ping: Hvala Bogu | Crno ili belo

Ostavite odgovor

